Spøttrup Borgs Venner
Middelalder formidling og levendegørrelse
d. 28. januar 2023 kl. 12.00
Referat
Dagsorden
Valg af dirigent
Robert blev valgt
Konstatering af at generalforsamlingen er indkaldt rettidigt.
Valg af referent
Kaj blev valgt
Se bilag
Klapsalver til Morgana
Beretningen godkendt
Revideret regnskab
Godkendt, men ny opstilling af regnskab ønskes for at gøre kassererens arbejde nemmere
Forslag fra medlemmer
Rystesammentur for medlemmer.
Sam: svært at få godkendelse til at være på området omkring borgen, da styrelsen forlanger 1600 kr. hver gang for at godkende brug. Der kommer forhåbentlig en aftale i stand for et helt år ad gangen.
Evt. mulighed for at få plads på marken ved siden af.
Bestyrelsen arbejder videre på ideen.
Forslag til indkøb
Stråhatte til medlemmer
Godkendt. Bestyrelsen må indkøbe det relevante antal stråhatte
Stof til systuen.
Forslaget blev trukket tilbage
Bambus service til gæster
Godkendt. Bestyrelsen må indkøbe det relevante
Fastsættelse af Markedsdage
Godkendt, på nær september som afventer beslutning.
Uge 30
Sam, kommenterede at der forventes mange mennesker grundet EM i ridderdyst
29/30 april
17/18 juni
19/20 august
2/3 september
Afventer beslutning da museet har et arrangement i september.
Halloween
Afholdes 20/21 oktober
snak om at udstyr blev stjålet og opsætning blev forstyrret, da borgen har åbnet som normalt.
Sam: Borgen skal holde åbent.
Der kan eventuelt aflåses i Dansesalen så udstyr kan flyttes der ned natten over.
Der blev forespurgt om borgen kan sætte prisen op de 2 dage, så SBV kan tjene lidt penge på arrangementet, i stedet for at vi har en udgift til udstyr, sminke med mere.
God snak om arrangement og muligheder.
Datoen godkendt, og der aftales nærmere på mødet med museet.
Valg
Valg af bestyrelsesmedlemmer
Næstformand og kasserer er på valg
Morgana genvalgt som næstformand
Michael genvalgt som kasserer
Valg af bestyrelsessuppleant
Inna blev valgt
Valg af revisor
Arne Præstegaard modtog genvalg
Valg af revisorsuppleant
Kaj Kalhof valgt
eventuelt
Hvordan får vi styr på hjemmesiden?
Vi har fået password, men det er ikke nemt at få til at virke.
Kaj og Robert undersøger dette, og får det sat op, eller må vi bygge hjemmesiden igen.
Plastkort (kort til dem der ikke har, + klistermærker til dem der har)
Også stregkode til at komme ind og ud af borgen
Dette aftales med personalet i receptionen
Sam: forespurgte om der frivillige som kan hjælpe borgen i uge 30 til servering/udskænkning
Bilag
Formandens beretning
Hvordan det gik i 22